Monday, July 11, 2011

mau cuba kerabu mangga yg paling sedap?? :P

Posted by kisah gadis stay up late at 10:18 PM
Reactions: 
wahhh. tajuk entry mmg bajet2 betoll lah!!! haha. kerabu mangga ni lebih dikatakan sama je semuanya, cuma aku ada ubah2 dan tambah sikit2 ikut suka aku. hehe. okeyy, jum kita silau2 dulu resipinya. nanti baru tunjuk dia punya gambar. hehe.


bahan2 :
  •  1 biji mangga(tgk ats kesuaiaan)
  •  1 batang carrot
  •  1 batang serai
  •  1 batang bunga kantan
  •  1 labu bawang besar
  •  1 tangkai cili besar
  •  udang kering - ditumbuk halus
  •  cili padi(tambah bnyak lgi kalau suka)
  •  sedikit serbuk lada hitam 
  •  garam dan gula mengikut rasa
  •  air asam limau nipis 
  •  cuka


cara2 :

  •  tumbuk halus atau kisar dahulu udang kering.
  •  potong nipis2 carrot, serai, daun bunga kantan, bawang     besar, cili besar dan cili padi.
  •  tumbuk sedikit serai (jgn kasi halus macam udang kering).
  •  potong halus2 buah mangga.
  •  campur dan gaulkan semua bahan2 di atas bersama lada hitam, gula, garam, cuka dan air asam limau nipis mengikut rasa.
  •  sedia untuk dihidang.





ni kasi zoom lagi dekat. HAHA :D





p/s : sumber ilham : Sejenak Bersamaku selamat mencuba ^.^



6 comments:

atien said...

gulppp..meleleh air liur eden...

kisah gadis stay up late said...

haha...cuba la..lagi sedap kalau buat masa bulan2 pose nnti :D

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

grrrr...rase cam nak bukak puase la ..hohohohooho...sedapppppp

kisah gadis stay up late said...

hahha..sabau sabauu.. tnggu azan dulu baru boleh bukak.. hahaha :)

ifwat said...

wow, ni buat sendiri ke? sedap wo makan benda ni umi buat dulu2..skg tak dah, anak2 dah besar, nak makan pegi la buat sendiri.. hahah

kisah gadis stay up late said...

ifwat : haha, ni buat sendiri la.. dh besar, tak da dh umi nk buat lgi.. hehe

thanks ^.^

 

MRS LOLIPOP Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting